Jak zrobić własne hula hoop do tańca?

Do stworzenia własnego HH do tańca wystarczy nam tylko:
- rura PCV do nawadniania (do znalezienia w każdej Castoramie lub OBI)
- nożyce do PCV lub piłka by równo przepiłować rurę
- złączka do rur lub kawałek drewnianego kołka o średnicy równej średnicy wewnętrznej naszej rury (ok, 2,5cm)
- kolorowe taśmy

Przydatny staje się mężczyzna, by nam to wszystko sprawnie pociął i złączył:)

Wykonane kółko można obciążać (jeżeli wydaje nam się zbyt lekkie). Należy to zrobić przed złączeniem, ponieważ ponowne rozłączanie może spowodować poluźnienie łączników.
Jeżeli łączenie za pomocą drewnianego kołka zdaje się być niezbyt stabilnym możemy umocnić je np. wkręceniem śrub.

Bardzo pomocne jest ogrzanie końcówek rury, co pozwala łatwiej włożyć łącznik/kołek/inną rurę o mniejszej średnicy (jako łącznik).

Aby hula hoop lepiej trzymało się ciała, możemy zastosować zamiast jednej z kolorowych taśm np. owijkę do rakiet tenisowych lub tzw. mikrogumę. Niemniej jednak najtańszym rozwiązaniem będzie poczciwy plaster płócienny, bezopatrunkowy. Należy go przykleić na wewnętrznej stronie koła.










(zdjęcia pochodzą z http://www.jasonunbound.com/)

Jeżeli nie chce Ci się tworzyć własnego hula-hop lub po prostu chcesz mieć profesjonalne, wykonane specjalnie dla Ciebie (kolor, wielkość do wyboru) oraz składane (!) hula hoop, odezwij się do mnie w komentarzach lub mailowo na hulahoop.pl@gmail.com

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Bardzo Ci dziękuję za ten blog! Jest w nim chyba wszystko o hula-hoop! Wczoraj dzięki Twoim instrukcjom zrobiłam własne - jest po prostu idealne! Jesteś cudowna!

TQ pisze...

Cieszę się, że wpis pomógł. Pozostaje mi życzyć miłego kręcenia:)

Anonimowy pisze...

Ja też próbowałam zrobić koło ale wydaje mi się, że jest za mało sztywne... Czy jest jakiś sposób aby "ulepszyć" koło? :(

 
Copyright © Hula Hoop Dance